Študentje s kefirjevim namazom med evropsko elito

KEFYA

Skupina štirih študentov je v okviru tekmovanja Ecotrophelia Slovenija 2019 razvila nov inovativni živilski izdelek, kefirjev namaz Kefya. Z izdelkom so navdušili žirijo ter si priborili zmago, oktobra pa bodo Slovenijo zastopali na evropski različici tekmovanja. K njihovemu uspehu smo pripomogli tudi pri Ljubljanskih mlekarnah, kako, pa si lahko preberete v nadaljevanju.

Ecotrophelia je študentsko tekmovanje s področja inovativnosti v živilstvu in razvoja novih izdelkov, ki ga organizira Gospodarska zbornica Slovenije – Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij. Tekmovanje je letos potekalo enajstič, udeležilo pa se ga je osem ekip študentov, kar je največ do sedaj.

Letos smo eni izmed ekip priskočili na pomoč tudi pri Ljubljanskih mlekarnah, saj podpiramo inovativnost, vedoželjnost in proaktivnost mladih pri ustvarjanju novih izdelkov na področju živilskopredelovalne industrije ter s tem razvoj agroživilstva v Sloveniji. »Pri tekmovanju Ecotrophelia raziskovalno delo na univerzi povežemo z realno industrijo. Pri velikih podjetjih to ni vedno lahko, zaradi tehnoloških omejitev, zato so bili študenti podpore Ljubljanskih mlekarn toliko bolj veseli. Na evropskem tekmovanju se bodo pomerili z največjimi univerzami, kar daje tekmovanju dodatno težo,« je za nas povedal mentor ekipe prof. dr. Aleš Kuhar z Biotehniške fakultete.

Tako so Mojca Kuhar, Nežka Lazar in Petra Lokar z Biotehniške fakultete ter Aleksander Majerič z Ekonomske fakultete v sodelovanju z našim oddelkom za razvoj ustvarili inovativni izdelek z imenom Kefya. Gre za družino kefirjevih namazov s hrustljavo zelenjavo.

package-final

»Kefir je nekoliko pozabljeno tradicionalno živilo s številnimi pozitivnimi učinki. Živilo, ki smo ga prej poznali le v obliki napitka, smo preoblikovali v novo podobo. Prednost naših namazov so ekološke in kakovostne sestavine. Namazi vsebujejo seneno mleko s slovenskih gorskih kmetij, ki ima v primerjavi s konvencionalnim mlekom boljšo maščobnokislinsko sestavo. Hrustljava zelenjava pa jih obogati z vlakninami, vitamini in minerali,« novost opisuje skupina mladih talentov. Kefya namaze so sicer razvili v štirih okusih: Kefya Original, Por & česen, Paprika & Čili ter Korenček & Ingver, uporabljajo pa se lahko kot namaz, pomaka ali samostojna jed.

 

 

Študentom sta bila v pomoč tudi oddelka marketinga in razvoja Ljubljanskih mlekarn

»Zavedali smo se, da brez strokovne pomoči ne bo šlo, zato smo se povezali z Ljubljanskimi mlekarnami, kjer so nam s svojim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami ter dobro voljo z veseljem priskočili na pomoč. Sodelovali smo z ekipo razvojnega laboratorija, na čelu katere je Mateja Juvančič. Ekipa je upoštevala naše želje in po večkratnih ponovitvah ustvarila optimalno teksturo, ki je ravno prav gosta ter polnega in kremastega okusa. S svojo sodobno tehnologijo so poskrbeli, da je fermentacija potekala pri optimalni temperaturi in pod ustreznimi higienskimi pogoji,« pravi skupina nadobudnih študentov, ki bo Slovenijo predstavljala na evropskem tekmovanju Ecotrophelia Europe 2019, ki bo potekalo oktobra v okviru živilskega sejma Anuga v nemškem Kölnu. Dodajajo še, da jim je bila pri marketinških vprašanjih v veliko pomoč tudi direktorica marketinga Ljubljanskih mlekarn Tina Kumelj, skupaj pa smo izvedli tudi nagradno igro, ki je ekipi prinesla dodatno prepoznavnost.

Kaj je novega?

Prijavite se na e-obvestila in boste izvedeli prvi.
Prijavi me