Ljubljanske mlekarne - Tradicija - Skrb - Zanesljivost Šest desetletij, šest izdelkov, ki izstopajo

Smo vodilna mlekarna v Sloveniji, kjer spreminjamo mleko in druge darove narave v sveže in okusne izdelke za zdravje in užitek vseh generacij.

S piškotki si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke.

Pravno obvestilo V redu

21. marec 2016

Maja Kalan

Šest desetletij, šest izdelkov, ki izstopajo

Zapisano pod Novice, obletnica, Alpsko, mleko, 60, let

Iz leta 1956 novo zgrajene mlekarne na Tolstojevi 63 v Ljubljani so leto za letom prihajali najbolj inovativni izdelki na trgu. Tako je še danes, ko inovacije prihajajo s precej večjim tempom, obenem pa najstarejši izdelki s svojimi edinstvenimi okusi ter čustvi, s katerimi jih povezujejo potrošniki, ostajajo na vrhu letvic priljubljenosti. 

 

Petdeseta
1958: Lučka
Rodila se je tri desetletja po tem, ko je enajstletni Frank Epperson iz ZDA pozimi na terasi domnevno pozabil kozarec soka s palčko za mešanje in naslednje jutro odkril zamrznjeno poslastico. Sladoleda Lučka so že v prvem letu izdelali skoraj 200 ton, njegovo ime pa je postalo sinonim za sladoled na palčki. V letih za tem sta ji sledila še Tom in Ježek, Lučkina nadgradnja z lešnikovim posipom. Kot zanimivost: tudi Tom je svojo kariero konec 80. let začel brez lešnikovega posipa, s katerim se je obdal šele kasneje.

Šestdeseta
1967: Alpsko mleko
Pili so ga otroci, ki so danes dedki in babice, pijejo ga njihovi vnuki – vsi prisegajo na njegov edinstven okus, ki je našel mesto tudi v aktualnem sloganu blagovne znamke: Okus po domu. Gre za prvo trajno mleko tistega časa, ki ga ni treba hraniti v hladilniku in ima podaljšan rok uporabe. Ob registraciji novega imena ni šlo vse kot po maslu, saj je morala mlekarna s pomočjo ustreznih strokovnjakov, verjeli ali ne, dokazati, da imamo Alpe tudi v Sloveniji. Ime izdelka Alpsko mleko pa ne prihaja z Gorenjskega konca, boter Alpskega mleka je Štajerec Leo Šarman, takratni prvi direktor Mariborskih mlekarn.

 Image #2

Sedemdeseta
1974: Planica
Planica je nastala v času velike priljubljenosti smučarskih skokov v Planici in zgodovina se ponavlja. Sladoledna klasika, ki se do danes ni spremenila, je sestavljena iz treh najbolj priljubljenih sladolednih okusov: jagode, vanilje in čokolade. Prav na dan začetka letošnjega svetovnega pokala v Planici je stekla tudi prva proizvodnja Planice na palčki oblite z mlečno čokolado Gorenjka. Tako je Planica, ki prihaja iz 60-letnih Ljubljanskih mlekarn, dobila prestižno družbo še mnogo starejše Gorenjke, ki je svojo proizvodnjo zagnala leta 1922.

Osemdeseta
1990: namazi Tamar
Danes si težko predstavljamo življenje brez sirnih namazov, a njihova zgodovina ne sega tako daleč nazaj. Prvi namazi Ljubljanskih mlekarn iz leta 1974, nekakšni dedki in babice priljubljenih namazov Mu, so bili naravni, zelenjavni, liptovski in s hrenom. Konec leta 1990 so dobili svojo blagovno znamko Tamar. Danes poznamo sirne in mlečne namaze, sirni vsebujejo malo več maščobe in so zato nekoliko bolj čvrsti, mlečni pa nežnejši in mazljivi.

Image #1

Devetdeseta
1996: probiotični jogurt Ego
Ego, danes polnoletna blagovna znamka, je trg osvojila s prvimi slovenskimi probiotičnimi izdelki. Jogurti Ego vsebujejo bakterije Lactobacillus acidophilus in Bifidobacteria, ki pozitivno vplivajo na prebavo in izboljšujejo počutje. Skozi čas se je paleta razrasla v vrsto sadno-zelenjavnih okusov v inovativnih kombinacijah. Desetletje kasneje so blagovno znamko razširili z linijo inovativnih izdelkov Ego Slim & Vital, ki je na novo pisala poglavje mlečnih izdelkov s prehranskimi dodatki za pomoč pri uravnavanju telesne teže.

Prvo desetletje novega tisočletja
2008: sir za žar Mu Cuisine
Danes nepogrešljivi spremljevalec vsakega piknika, sir za žar, je bil takrat na slovenskem precejšnja novost. Za Ljubljanske mlekarne je bil največji izziv, kako pripraviti sir, ki bo dovolj svež in sočen, a se med peko na žaru ne bo raztopil. Najprej so morali izdelati pilotno napravo, na kateri so izpilili proizvodni proces, nato pa čisto novo sirarsko linijo. Sir za žar Mu Cuisine ima danes tudi različico z drobnjakom, ki je lani osvojila naslov Šampion kakovosti na mednarodnem ocenjevanju mleka in mlečnih izdelkov, ki poteka vsako leto v Gornji Radgoni.

Image #0

Danes
Šele prihodnost bo pokazala, kateri izmed številnih izdelkov bo izstopal v obdobju po letu 2010. Za najbolj inovativno živilo leta 2015 so bili izbrani jogurti Mu Extra, ki vsebujejo več koščkov sadja, v letu 2016 pa je ta prestižni naziv prejel Mu Smoothie. Leta 2015 so Ljubljanske mlekarne potrošnikom kot prvi slovenski proizvajalec ponudile grški tip jogurta Mu Athentikos, pri katerem različice z okusi vsebujejo podloženo sadje oziroma med. Trgu so lani ponudili tudi Alpsko mleko z okusom vanilje, v začetku letošnjega leta pa Alpsko mleko Aktiv plus z dodanimi proteini. 

Seznam inovacij se podaljšuje in v času, ko inovativni izdelki prejemajo nagrade, podjetje že razvija nove, ki bodo osvajali srca in zadovoljevali okuse zvestih potrošnikov v prihajajočih desetletjih.

Vsi članki