Ljubljanske mlekarne - Tradicija - Skrb - Zanesljivost Sladoled pozimi? Vsekakor!

Smo vodilna mlekarna v Sloveniji, kjer spreminjamo mleko in druge darove narave v sveže in okusne izdelke za zdravje in užitek vseh generacij.

S piškotki si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke.

Pravno obvestilo V redu

25. februar 2015

besedilo: Mojca Remic, Gaja Vlaj foto: iStock

Sladoled pozimi? Vsekakor!

Zapisano pod Kulinarika

V Sloveniji kar 89 odstotkov sladoleda pojemo od aprila do oktobra in sodimo med države, kjer ljudje pozimi sladoleda skoraj ne jedo. V Rusiji je prav obratno. 

Pozimi ne jeste sladoleda? Niste edini. Slovenci ga že od nekdaj uživamo večinoma v toplih mesecih, medtem ko marsikje drugje poraba sladoleda naraste pozimi.

Pri nas kar 89 odstotkov sladoleda pojemo od aprila do oktobra in sodimo med države, kjer ljudje pozimi sladoleda skorajda ne jedo. V mrzlih mesecih se raje pogrejemo s skodelico toplega napitka, kot pa da bi si privoščili hladen sladoled. Morda zato, ker mislimo, da nas bo ohladil?

Zanimivo je, da v severnih evropskih deželah, v Rusiji in ZDA poraba sladoleda naraste ravno v zimskem času, ko je lahko celo večja kot poleti. V Rusiji v poletnih mesecih uživajo topel čaj, pozimi pa hladne pijače in sladoled. Sladoled organizma namreč ne ohladi, kot morda meni marsikdo od nas, saj ga praviloma ližemo, večje koščke pa najprej raztopimo v ustih. Pri taljenju v ustni votlini in kasneje pri požiranju sladoled doseže telesno temperaturo in tako ne ogroža našega zdravja. Sladoled uživajmo počasi in vsak liz ali grižljaj dobro raztopimo v ustih – to velja pozimi in tudi v poletnih mesecih.

In zakaj bi si pozimi sploh privoščili sladoled? Sladoled je bogat vir energije, ki je v zimskem času zelo pomembna, saj je veliko porabimo za ohranjanje telesne temperature v mrzlem okolju. V zimskih mesecih, ko so dnevi krajši in je manj sončnih dni, je tudi proizvodnja vitamina D v telesu okrnjena. Takrat je najbolje vitamin D zaužiti s hrano. Ker je v sladoledu skoncentrirano vse bogastvo mleka, je to zelo koristen priboljšek v zimskih dneh. Otroci z njim dobijo veliko kalcija in vitamina D, ki sta nujna za zdrav razvoj, rast okostja in zob. Poleg tega sladoled vsebuje mlečne beljakovine, ki so vir esencialnih aminokislin, torej tistih, ki jih naš organizem ne more sam proizvesti. Prav tako so v njem vitamin A (koristen za vid), vitamin E (močan antioksidant, kar je koristno pri ohranjanju odpornosti), vitamin K (pripomore k optimalni vgradnji kalcija v kosti ter skrbi za dobro delovanje srca), vitamini iz skupine B (predvsem B12, ki je potreben za zdrav razvoj živčevja) ter vitamin C. Poleg kalcija vsebuje še minerale, kot so fosfor (nujen za dobro delovanje možganov in živčevja), magnezij (za dobro delovanje mišičevja), cink in selen (oba sta nujna za optimalno delovanje imunskega sistema).

Naj torej tudi v hladnih dneh sladoled postane del vašega jedilnika – kepice sladoleda lahko prelijete z vročim sadjem (zamrznjeno sadje segrejte in po želji sladkajte) ali kepico dodajte k toplim orehovim palačinkam. Kot govorijo številke, boste pri postrežbi v zimskem času verjetno pogosteje posegli po mlečnem sladoledu, sadne okuse in vodne sladolede pa si boste raje privoščili poleti. Mlečni ali sadni, izberite tistega, ki vam je ljubši. Za piko na i mu dodajte še malo smetane in si zaželite zimski dober tek!

Vsi članki